LaboratoriumPrzyszłości#5

W styczniu w naszej szkole postawiliśmy na doskonalenie umiejętności konstrukcyjnych i rozwijanie kreatywności. Wykorzystując sprzęt zakupiony w ramach programu Laboratoria Przyszłości uczniowie stworzyli ekologicznego stworka oraz przestrzenne konstrukcje. Wykorzystując mikroskop optyczny uczniowie powtarzali i utrwalali elementy, z których jest złożony. Uczniowie wykonali również model krwioobiegu z dostępnych pomocy klocki, włóczki itp. wraz z opisem naczyń krwionośnych i serca.
Natomiast na lekcji chemii wykonali doświadczenie, którym końcowym wynikiem miało być coś pomiędzy cieczą a ciałem stałym czyli tzw. cieczy nienewtonowskiej. Uczniowie wykorzystując wagę odmierzali odpowiednią ilość mąki ziemniaczanej, do której dodawano wodę. Następnie obserwowali co dzieje się z przygotowaną cieczą kiedy działamy na nią siłą. Na podstawie tego doświadczenia uczniowie opisywali właściwości cieczy i ciała stałego.
Na bieżąco doskonalimy również nasze umiejętności fotograficzne dokumentując, przy użyciu sprzętu zakupionego w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości różnorodne działania podejmowane w szkole.