Ucząc się kreatywności

Żyjemy w świecie, który zmienia się szybciej niż kiedykolwiek wcześ­niej i stoi przed problemami, które dotąd nie miały miejsca. Nie wiemy, jak potoczy się zawiła przyszłość. Dzisiejsi uczniowie kilka razy w swoim życiu zmienią zawód, dlatego będą potrzebowali różnorodnych umiejętności aby byli przygotowani do radzenia sobie w stale zmieniającym się świecie. Podczas gdy świat kręci się coraz szybciej, organizacje z wszyst­kich jego zakątków podnoszą głosy, że potrzebują ludzi, którzy po­trafią myśleć kreatywnie, komunikować się i pracować w zespole: lu­dzi, którzy są elastyczni i szybko się adaptują.
Często uważa się, że ludzie albo rodzą się kreatywni, albo nie – tak, jak mogą się urodzić z niebieskimi lub piwnymi oczami i nie mogą z tym nic zrobić. Prawda jest jednak taka, że można uczynić bardzo wiele, aby pomóc innym stać się bardziej kreatywnymi. Jeśli ktoś po­wie Ci, że nie potrafi czytać lub pisać, nie zakładasz, że nie jest zdol­ny się tego nauczyć, tylko że jeszcze nikt go tego nie nauczył. Podob­nie jest z kreatywnością.

Kreatywność pozwala patrzeć na świat z innej perspektywy, powiązać wiedzę z różnych obszarów, aby zrealizować nowy pomysł. Edukacja szkolna pozwala na wielowymiarowe wspieranie kreatywności uczniów na wszystkich przedmiotach. Uczniowie kilku klas  mieli okazję wykazać się umiejętnością rozwiązywania problemów, również z wykorzystaniem technik mediacyjnych, kreatywnością, oraz umiejętnością pracy w grupie podczas warsztatów prowadzonych przez pedagoga szkolnego, a efekty pracy uczniów można zobaczyć na zdjęciach.