Laboratoria Przyszłości

„Laboratoria Przyszłości” to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Zakłada stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań.

Celem inicjatywy jest wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka).

W ramach programu „Laboratoria Przyszłości” Szkoła Podstawowa im. Kazimierza Brodzińskiego w Królówce otrzymała wsparcie finansowe w wysokości 60 000 złotych na zakup pomocy dydaktycznych potrzebnych do kształtowania i rozwijania różnorodnych umiejętności m. in.  manualnych, technicznych, samodzielnego i krytycznego myślenia oraz umiejętności z zakresu nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii, stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych, jak również pracy zespołowej oraz radzenia sobie w życiu codziennym.

W roku szkolnym 2021/2022 szkoła otrzymała następujące wyposażenie:

·        Drukarka 3D + akcesoria

·        Zestaw oświetleniowy

·        Mikrofony

·        Szafa metalowa na narzędzia

·        Laminator biurowy OPUS uniLAM A3 Basic

·        Dyktafon Sarlamonic

·        Laptop Acer TravelMate P2

·        Aparat fotograficzny Canon PowerShot G7 X Mark

·        Mikroskop Delta Optical Biolight 300

·        Stacja lutownicza Hot-Air z grotem 2w1

·        Zestaw elektroniczny Boffin II Light

·        Klocki Magformers smart

·        Eksperymenty – obwód prądu

·        Zestaw elektroniczny Boffin 3D

·        Okulary ochronne

·        Klocki Clics Rollerbox

·        Lego Education Bricq Motion Essential

·        Lego Education Bricq Motion Prime

·        Klocki Gigo – energia wiatru

·        Klocki Gigo – energia wody

·        Zestaw klocków konstrukcyjnych

·        Włóczka

Korzyści płynące z przystąpienia do programu „Laboratoria Przyszłości”:

Z perspektywy szkoły i nauczyciela:

·  Sfinansowanie nowoczesnego wyposażenia - nie tylko wymaganego, ale również dodatkowego, wskazanego przez szkołę.

·  Nowe technologie i eksperymenty, ułatwiające przekazywanie wiedzy.

· Wsparcie w realizacji podstawy programowej, prowadzeniu kół zainteresowań i zajęć dodatkowych.

·  Rozwój merytoryczny nauczycieli.

Z perspektywy rodzica i ucznia:

·  Rozwijanie zainteresowania uczniów dziedzinami technicznymi i ścisłymi.

· Popularyzacja rozwiązań i umiejętności praktycznych, połączenie zdobywania wiedzy z przygodą.

·  Odkrywanie i rozwój talentów oraz inwestycja w lepszą przyszłość młodych.

Zakupiony sprzęt odpowiada naszym potrzebom i wykorzystywany jest w realizacji podstawy programowej, na zajęciach dodatkowych, kołach zainteresowań jak również podczas organizacji konkursów.