^Powrót na górę

„POWER” w Krakowie

W dniu 23.11.2018 r. w ramach realizacji projektu „ Rozwiń skrzydła 2018”  odbył się wyjazd naukowy koła „POWER” do Krakowa. Opiekunami koła są p. Elżbieta  Wołek oraz p. Katarzyna Góra.
Celem naszego wyjazdu była lekcja pokazowa w Collegium Maius pt. „Matematyka dźwięków” oraz zwiedzanie trasy „Podziemia Rynku”.

Budynek Collegium Maius to historyczne i magiczne miejsce. Podczas poprzedniej edycji projektu kroczyliśmy w Collegium Maius śladami Mikołaja Kopernika a tym razem uczestniczyliśmy w zajęciach związanych z dźwiękiem. Niesamowite było usłyszeć nasz „POWER” wykonujący „Odę do radości” przy użyciu plastikowych rurek. Ludwik van Beethoven zapewne się ucieszył Niezapomniane wrażenie zrobił na nas słynny zegar na dziedzińcu. W Collegium Maius ponadto udało nam się zobaczyć czasową wystawę pt. „Szable w dłoń”. Oj przekonaliśmy się jak ogromną siłę trzeba było  mieć, aby walczyć wręcz przy użyciu broni białej  - miecza lub szabli, gdyż mieliśmy możliwość chwycić taką broń w dłoń.
 Po krótkiej przerwie udaliśmy się do podziemi  krakowskich Sukiennic na wspaniałą interaktywna przygodę. Pani  przewodnik oprowadziła nas wzdłuż średniowiecznego traktu  po starym Krakowie, mogliśmy obejrzeć  wydobyte przez archeologów artefakta (ozdoby, monety i różnorakie przedmioty), byliśmy świadkami wirtualnego pożaru, poczuliśmy gwar kupieckiego targu, zaglądaliśmy do kuźni a także obejrzeliśmy historie Smoka Wawelskiego w nieco innej odsłonie. Mieliśmy też możliwość poznania średniowiecznych, krakowskich jednostek monetarnych, jednostek masy i długości. Dużym zainteresowaniem cieszyła się waga, na której mogliśmy się zważyć i uzyskać wynik w kamieniach i  funtach.

Wycieczkę zakończyliśmy w restauracji „Zalesie” w Bochni na pysznej pizzy. Opiekunowie serdecznie dziękują wszystkim uczestnikom wyjazdu za aktywność, zaangażowanie, wzorowe zachowanie oraz wspaniałą atmosferę. To przyjemność móc jeździć z taką grupą na wycieczki.

Dziękujemy i pozdrawiamy.Zapraszamy do galerii zdjęć.
p. Elżbieta Wołek i p. Katarzyna Góra

Copyright © 2013. Szkoła Podstawowa im. K. Brodzińskiego w Królówce Rights Reserved.