Bardzo podobały nam się również propozycje zajęć praktycznych dla chłopców- np. toczenie drewnianych świeczników, wykorzystywanie różnych narzędzi w praktyce. Na pewno żaden chłopiec nie będzie miał problemów z wbiciem gwoździa, czy naprawą drobnego sprzętu. Takie zajęcia przydałyby się w polskich szkołach. Nieopodal szkoły rosną warzywa, które uczniowie pielęgnują , a potem uprzątają z pola i chowają w szkolnej piwniczce. Służą one potem wszystkim uczniom, którzy korzystają ze szkolnej stołówki. Sami mieliśmy okazję popróbować tych warzyw i innych miejscowych specjałów, ponieważ obiady jedliśmy w szkolnej stołówce.
W takcie spotkań z kolegami po fachu, z krajów partnerskich, koordynatorzy projektu zaprezentowali przygotowane materiały półrocznej pracy. Bardzo podobały nam się wszystkie prezentowane legendy i wykonane do nich, różnymi technikami, ilustracje. Po prezentacjach nie zabrakło dyskusji i wymiany doświadczeń.
Uczniowie na Łotwie bardzo czekali na listy od swoich kolegów z Polski , które przywieźliśmy ze sobą. Zdjęcia uczniów z klasy VI z Królówki , z którymi korespondują dzieci z łotewskiej szkoły dojrzeliśmy na drzwiach klasopracowni tuż pod informacjami o projekcie Comenius. W szkole obejrzeliśmy też dokonania wszystkich klas- od śpiewu i gry na instrumentach począwszy, po pokaz mody. Po lekcjach wszyscy uczniowie idą na zajęcia dodatkowe do szkoły plastycznej, albo muzycznej tu uczą się grać i ćwiczą w szkolnej orkiestrze, albo ćwiczą w zespole ludowym taniec. Dla pozostałych jest jeszcze szkoła sportowa. Nie można się nudzić.
Jednakże największe wrażenie wywarło na nas spotkanie w domu kultury, gdzie swoje umiejętności zaprezentowali uczniowie szkoły i starsi mieszkańcy Balvi. Ujęli nas umiłowaniem muzyki i tańca oraz kunsztem swojej pracy. Uczniowie i dorośli z takim zaangażowaniem tańczyli, śpiewali i grali, ze nietrudno było odgadnąć, że są w swoim żywiole. Byliśmy zachwyceni , że tradycja i kultura jest kultywowana nie tylko przez dorosłych , ale i przez dzieci i młodzież.
Teraz nastąpił kolejny etap pracy nad projektem i przed nami nowe zadania. Podsumujemy je w marcu 2013 roku, kiedy do Królówki przybędą przedstawiciele szkół partnerskich z Walii, Irlandii i Łotwy. Niecierpliwie już na nich czekamy.