^Powrót na górę

Zielona Szkoła

W dniach od 23 maja do 26 maja klasy 6, 7a i 7b z naszej szkoły przebywały nad morzem na tzw. Zielonej Szkole. Była to wspaniała wyprawa, długo wyczekiwana i przekładana z powodu pandemii.
   Dlatego chcemy
podzielić się z Wami tym co przeżyliśmy i pokazać różnorodność wiedzy zdobytej podczas tygodniowego pobytu nad Bałtykiem.
W pierwszym dniu wraz z kierownikiem wycieczki Panią Elżbietą Wołek
oraz z opiekunami : Panią Katarzyną Adamczyk i Panami Dariuszem Badylą i Arturem Polkiem uczniowie zwiedzili Zamek w Malborku gdzie mieli możliwość przeżycia niezwykle interesującej lekcji historii.
 Opowieść o
Zakonie Krzyżackim, czasach wojennych zawirowań a także o zwyczajach mieszkańców największego gotyckiego zamku na świecie na długo pozostanie w pamięci uczniów i nauczycieli. Po dotarciu na Ziemię Kaszubską do Karwi i uroczystym powitaniu morza Bałtyckiego udaliśmy się na zasłużony odpoczynek. W długiej drodze przez całą Polskę nie zabrakło również wspólnego śpiewania piosenki turystycznej w ramach lekcji muzyki oraz licznych zagadek przyrodniczo - matematycznych.
   Drugi dzień Zielonej Szkoły upłynął nam sportowo i rekreacyjnie. Była piłka plażowa, gry stolikowe, a nawet morsowanie czyli kąpiel w zimnym Bałtyku. Po obiedzie wybraliśmy się na długi spacer wzdłuż wybrzeża do Jastrzębiej Góry, która jest najdalej wysuniętym miastem na północ naszego kraju. Po drodze zebraliśmy mnóstwo muszelek, a niektórzy twierdzą, że znaleźli prawdziwe bursztyny. Nie zabrakło również lekcji geografii. Na koniec odbyła się dyskoteka.
    W trzecim dniu naszego pobytu nad morzem odwiedziliśmy Sea Park w Sarbsku gdzie oglądaliśmy pokaz karmienia fok oraz niezwykły teatr z udziałem uchatek kalifornijskich. Uczniowie zobaczyli także podmorski świat w kinie 3D, makiety zwierząt żyjących w morzu, makiety 15 latarni morskich znajdujących się na polskim wybrzeżu, statki, kutry rybackie itp. Następnie udaliśmy się do Słowińskiego Parku Narodowego, przez który spacerując dotarliśmy do ruchomych wydm w Łebie. Na koniec odbyła się dyskoteka na plaży przy blasku zachodzącego słońca.
   W czwartym dniu naszej wycieczki odwiedziliśmy Półwysep Helski, skąd pod wodzą Kapitanów Artura i Dariusza wypłynęliśmy na otwarte wody Bałtyku. Następnie udaliśmy się pod pomnik wskazujący początek Polski i do Muzeum Obrony Wybrzeża. Zatrzymaliśmy się również w Juracie, gdzie przeszliśmy w poprzek półwysep i spacerowaliśmy po molo. Była to niezapomniana lekcja historii i geografii. Na zakończenie dnia odbyło się wspólne śpiewanie i zabawy integracyjne.
  Na zakończenie naszej wycieczki odwiedziliśmy Trójmiasto czyli Gdynię, Sopot i Gdańsk. To piękne miasta z niezwykłą historią, którą przedstawiła nam przewodniczka Inka. Nasi uczniowie zwiedzili port w Gdyni gdzie cumują statki muzea oraz Dar Młodzieży. Zobaczyli również niezwykle morskie zwierzęta w oceanarium. W Sopocie spacerowaliśmy po molo i słynnym Monciaku, a w Gdańsku zwiedziliśmy przepiękne Stare Miasto.
    Wszystko co dobre szybko się
kończy....zmęczeni ale pełni pozytywnych wrażeń wróciliśmy do domu w sobotę wczesnym rankiem. Dziękujemy Panu Tadeuszowi Wolakowi – naszemu kierowcy za bezpieczną i spokojną podróż.

Copyright © 2013. Szkoła Podstawowa im. K. Brodzińskiego w Królówce Rights Reserved.