^Powrót na górę

Wyjazd naukowy do Krakowa w ramach projektu „Podróż w świat nauki”

Projekt jest finansowany ze środków Fundacji PZU

W dniu 8.04.2019 r. w ramach realizacji projektu” Podróż w świat nauki” członkowie Koła Power wraz z opiekunami udali się do Krakowa. Podróż ta miała charakter wyjazdu naukowego, a jej głównym celem było poszerzenie wiedzy, poznanie ośrodków wspierających edukację oraz umożliwienie uczniom polisensorycznego poznawania rzeczywistości.

Pobyt w Krakowie zaczęliśmy od spaceru po rynku Starego Miasta. Uśpiony Kraków budził się dopiero do życia. Pełni energii dotarliśmy do Collegium Maius, które jest najstarszym budynkiem uniwersyteckim w Polsce. W pięknych starych wnętrzach, niczym dawni Żakowie, o godzinie 10.00 rozpoczęliśmy matematyczne zajęcia warsztatowe pt.” Wielościany”. Zajęcia uświadomiły nam jak wiele tych figur wkomponowanych jest w otaczającą nas rzeczywistość. Mieliśmy również możliwość zbudowania różnych wielościanów według własnej inwencji, co poszło nam znakomicie.

O godzinie 11.00 udaliśmy się na wystawę interaktywną pt. „Nauki dawne i niedawne”. Charakter wystawy dawał nam możliwość eksperymentowania i samodzielnego działania, dlatego z chęcią malowaliśmy dźwiękiem oraz dokonywaliśmy obliczeń, wykorzystując do nich przodków naszych kalkulatorów i komputerów. Zapoznaliśmy się również ze sposobami mierzenia czasu oraz mieliśmy możliwość oglądania nieba nad Krakowem.

Przerwę spędziliśmy na historycznych Krakowskich Plantach, a o godzinie 12.00 udaliśmy się na zwiedzanie części muzealnej Collegium Maius. Byliśmy w bibliotece, jadalni, pokojach profesorskich,  skarbcu oraz w Auli, która zawiera cenne zbiory malarstwa. Poznaliśmy instrumenty astronomiczne, którymi posługiwał się w swej pracy jeden z najbardziej znanych studentów Akademii Krakowskiej - Mikołaj Kopernik.

O godzinie 13.00 zebraliśmy się na dziedzińcu, by móc obserwować słynny grający zegar z orszakiem osób związanych z dziejami Akademii Krakowskiej.

Kolejnym punktem naszej podróży było Kino 7d. Przeżyliśmy w nim niezwykłą przygodę, jadąc rikszą po Murze Chińskim. Kino pozwoliło nam uświadomić sobie, jak postrzega nasz mózg oraz jak polisensoryczne odbieranie rzeczywistości wpływa na nasze odczuwanie.

Pełni entuzjazmu i przeżyć dotarliśmy do Bochni, gdzie w restauracji zjedliśmy pyszny obiad. Wycieczkę zakończyliśmy na Placu Kościelnym w Królówce.

Opiekunowie grupy: p. Elżbieta Wołek oraz p. Katarzyna Góra dziękują wszystkim członkom koła naukowego Power za zaangażowanie oraz wspaniała atmosferę podczas wyjazdu naukowego.

Copyright © 2013. Szkoła Podstawowa im. K. Brodzińskiego w Królówce Rights Reserved.