^Powrót na górę

Wycieczka po Wiśnicko-Lipnickim Parku Krajobrazowym 2018

"Podróże kształcą" wiele razy słyszeliśmy to powiedzenie, tym razem klasa VIII oraz III gimnazjum wraz z p. Katarzyną Górą , p. Katarzyną Adamczyk i p. Dariuszem Badylą, mogły przekonać się o tym na własnej skórze. Już od rana rozpoczęliśmy wycieczkę po Wiśnicko-Lipnickim Parku Krajobrazowym. Na początku zwiedzaliśmy Nowy Wiśnicz: rynek, kościół p.w. Wniebowzięcia NMP, Zamek, dworek "Koryznówka". Dowiedzieliśmy się wiele o Janie Matejce oraz Stanisławie Lubomirskim. Później maszerowaliśmy niebieskim szlakiem do rezerwatu "Kamień Grzyb", gdzie: rozpoznawaliśmy kierunki świata, rośliny i zwierzęta W-L Parku Krajobrazowego oraz poznawaliśmy formy ochrony przyrody. Kolejną osobliwością  przyrodniczą były pomniki przyrody "Kamienie Kazimierza Brodzńskiego" związane z młodością naszego patrona. Po krótkim odpoczynku ruszyliśmy już autokarem w stronę Lipnicy Murowanej, naszym celem był kościół św. Leonarda wpisany na listę światowego dziedzictwa UNESCO, o którym opowiadał nam przewodnik. Zmęczeni po przejściu 10 km i zwiedzeniu wielu miejsc, ale i bogatsi o nowe doświadczenia i wiedzę wróciliśmy do domów.

Copyright © 2013. Szkoła Podstawowa im. K. Brodzińskiego w Królówce Rights Reserved.