W tegorocznej edycji konkursu grantowego w ramach projektu „FUNDUSZ INICJATYW OBYWATELSKICH – MAŁOPOLSKA LOKALNIE” Projekt „Rozwiń skrzydła 2017” autorstwa Elżbiety Wołek - nauczycielki Szkoły Podstawowej w Królówce znalazł się na 7 miejscu wśród 50 pozytywnie ocenionych projektów w Subregionie III, którego operatorem jest Fundacja ARTS, obejmująca miasto Nowy Sącz, powiat myślenicki, limanowski, nowosądecki, gorlicki, brzeski i bocheński. Projekt będzie realizowany przez grupę nauczycieli przedmiotów matematyczno – przyrodniczych.
W ramach tego projektu prowadzone będą w szkole zajęcia koła naukowego Power mające formę zajęć pozalekcyjnych dla uczniów klasy IV i V zainteresowanych przedmiotami matematyczno – przyrodniczymi. Ponadto dla członków tego koła zostaną zorganizowane dwa wyjazdy naukowe do Krakowa i Niepołomic. Będą to wyjazdy do instytucji wspierających edukację matematyczno – przyrodniczą. Podczas, których uczniowie będą mogli zobaczyć ciekawe wystawy, brać aktywny udział w prelekcjach i specjalnych lekcjach zgłębiających wiedzę oraz oswajać się z naukami ścisłymi w atrakcyjny sposób.
KARTA ZGŁOSZENIA DO PROJEKTU „ROZWIŃ SKRZYDŁA 2017” do pobrania tutaj
Projekt dofinansowany ze środków Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich, Gminy Miejskiej Kraków oraz Województwa Małopolskiego
Kryteria rekrutacji:
Dodatkowe informacje:
Pozdrawiam:
Koordynator projektu
Elżbieta Wołek
Projekt dofinansowany ze środków Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich, Gminy Miejskiej Kraków oraz Województwa Małopolskiego
Klasa 4
Klasa 5
Spotkanie informacyjne dla rodziców zakwalifikowanych uczniów odbędzie się 21.09.2017 r. po spotkaniach z wychowawcami w pracowni matematycznej.
Koordynator:
Elżbieta Wołek
26 września grupa 17 uczniów zakwalifikowanych do projektu „Rozwiń skrzydła 2017” pod opieką pani Elżbiety Wołek i Katarzyny Góra uczestniczyła w I wyjeździe naukowym do Krakowa. Program wyjazdu obejmował wizytę w Ogrodzie Doświadczeń i ZOO.
Głównym celem było zaciekawienie uczniów przedmiotami matematyczno – przyrodniczymi. W Ogrodzie Doświadczeń uczestnicy projektu byli wprowadzeni przez panią przewodnik w zagadnienia związane między innymi z akustyką, optyką i hydrostatyką w sposób zabawowy, dostosowany do ich wieku.
Wizyta w Ogrodzie Doświadczeń uwieńczona była zajęciami „W poszukiwaniu zaginionej szkatułki”. Były to zajęcia terenowe, podczas których uczniowie uczyli się korzystania z kompasu, wykonywali szereg zadań, aby skompletować części mapy, która miała ich doprowadzić do ukrytego skarbu. Była to dla nich świetna edukacyjna zabawa. Należy podkreślić ich zaangażowanie i bogaty zasób wiedzy, którą mogli się wykazać.
Po wizycie w Ogrodzie Doświadczeń uczestnicy projektu udali się do krakowskiego ZOO, gdzie z zachwytem podziwiali jego mieszkańców, ucząc się przy tym podziału zwierząt na gromady i gatunki. W drodze powrotnej, zmęczeni, ale zadowoleni zjedli ciepłą kolację. Uczniowie wrócili do swoich domów pełni pozytywnych wrażeń.
Drugi wyjazd koła naukowego „Power” niestety już za nami.
W dniu 26 października 2017 r. uczestnicy koła naukowego „Power” wybrali się na drugi wyjazd naukowy. Swą podróż rozpoczęli od Muzeum Inżynierii Miejskiej znajdującego się w Krakowie. Na zajęciach pt. „Magia w kuchni” uczniowie mogli samodzielnie wykonywać ciekawe doświadczenia. Dowiedzieli się dzięki nim co lubią drożdże, czy jajko może być gumowe, jak bawić się kolorami w kuchni oraz wykonali w grupach wulkan chemiczny.
Po spotkaniu z doświadczeniami uczniowie „wyruszyli” Fiatem 125 p nad Morze Bałtyckie - a tak naprawdę zwiedzili wspaniałą wystawę czasową pt. „P jak paradoks - opowieść o Fiacie 125 p”. W ramach zwiedzania Muzeum mogli oni również usiąść w zabytkowym krakowskim tramwaju oraz pobawić się na interaktywnym naukowym placu zabaw.
Nieco zmęczeni po aktywnych zajęciach, członkowie koła wraz z opiekunami udali się do bardzo uroczej meksykańskiej restauracji na pyszny regenerujący posiłek.
To nie był koniec podróży. Kolejnym punktem wyprawy było Planetarium w Niepołomicach.
Ależ to było nieprawdopodobne móc siedzieć pod rozgwieżdżonym niebem, trzymać w rękach fragment meteorytu i oglądać z bliska Słońce. Dzięki wspaniałej prelekcji pracownika obserwatorium „możliwa” stała się również podróż pomiędzy planetami Układu Słonecznego.
To był drugi i ostatni z zaplanowanych wyjazdów naukowych.
Pani Elżbieta Wołek oraz Pani Katarzyna Góra dziękują serdecznie wszystkim uczniom za wspaniałą atmosferę, zaangażowanie i aktywność na wyjazdach naukowych oraz zapraszają na dalszą cześć zajęć projektowych .
Przypominamy, że zajęcia odbywają się w ramach projektu „ Rozwiń skrzydła 2017”.
Członkami Koła Power są uczniowie klasy IV i V zainteresowani rozwijaniem swoich zdolności z zakresu przedmiotów matematyczno – przyrodniczych. Zajęcia od października do grudnia odbywały się w ramach projektu „Rozwiń skrzydła 2017 r.”
W trakcie zajęć uczestnicy projektu poznawali matematykę przez zabawę:
W ramach zajęć przyrodniczych odbyły się:
Realizacja projektu „Rozwiń skrzydła 2017” została zakończona, jednak zajęcia Koła Power od stycznia 2018 r. będą kontynuowane. Będą prowadzone w formie wolontariatu przez panią Elżbietę Wołek i Katarzynę Góra. W okresie ferii zimowych dziesięcioosobowa grupa członków Koła Power pojedzie do Krakowa, aby wziąć udział w warsztatach „Spotkanie z matematyką”, które odbędą się na Uniwersytecie Pedagogicznym.
Została zakończona realizacja projektu „Rozwiń skrzydła 2017”. Projekt był skierowany do 17 najzdolniejszych uczniów z kl. IV i V Szkoły Podstawowej. Trwał od września do grudnia 2017 r. W trakcie realizacji projektu uczniowie uczestniczyli w zajęciach Koła Power i dwóch wyjazdach naukowych.
Na spotkaniu podsumowującym uczniowie wraz z rodzicami obejrzeli prezentacje multimedialną będącą formą sprawozdania. Wszyscy otrzymali certyfikaty udziału w projekcie i pamiątkowe kubki ufundowane przez pana Stanisława Tabora – sołtysa wsi.
Podczas tego spotkania nastąpiło również rozstrzygnięcie KONKURSU WIEDZY ZDOBYTEJ PODCZAS UCZESTNICTWA W PROJEKCIE i rozdanie nagród.
Gośćmi honorowymi byli:
Spotkanie upłynęło w miłej atmosferze przy słodkim poczęstunku przygotowanym przez rodziców.
Ze szczególnym opisem działań projektowych i dokumentacją zdjęciową można się zapoznać na stronie http://zskrolowka.pl/projekt-rozwin-skrzydla-2017
Projekt realizowały panie: Elżbieta Wołek i Katarzyna Góra
14 lutego 2018 r. grupa uczniów naszej szkoły (członkowie Koła Power) miała okazję kolejny raz uczestniczyć w warsztatach matematycznych, organizowanych na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie. Zajęcia te cieszą się co roku bardzo dużym zainteresowaniem. Po oficjalnym rozpoczęciu i przedstawieniu zaproszonych gości uczniowie w grupach przystąpili do udziału w różnorodnych warsztatach matematycznych. W ramach zajęć warsztatowych uczestnicy rozwiązywali zadania z zegarami, zmagali się z grą zapałczaną i logiczną grą planszową Tapatan oraz tworzyli origami.
W kolejnej części spotkania wszyscy uczestniczyli w wykładzie dr Zbigniewa Powązki pt: „Czy tak – czy nie? Dlaczego?”, w trakcie którego również rozwiązywali liczne zagadki. W części podsumowującej spotkanie, wszyscy uczniowie otrzymali nagrody książkowe. Warsztaty „Spotkanie z matematyką” dostarczyły uczestnikom wielu ciekawych wrażeń i sprawiły, że uczniowie dostrzegli i docenili pełną atrakcyjność tego przedmiotu. Zabawy te i wykład miały jeden cel: przybliżyć matematykę poprzez swobodną zabawę i działanie.
Niesamowitych wrażeń dostarczyła uczniom również podróż powrotna pociągiem z Krakowa do Bochni - dla niektórych pierwsza w życiu.
Organizatorkami i opiekunkami były panie: Elżbieta Wołek i Katarzyna Góra.
8 maja odbył się czwarty, w bieżącym roku szkolnym, wyjazd naukowy uczestników Koła Power do Krakowa. Tym razem uczniowie zwiedzali Muzeum Przyrodnicze i najstarszy budynek Uniwersytetu Jagielońskiego – Collegium Maius. W Muzeum Przyrodniczym z zaciekawieniem słuchali przewodniczki, która opowiadała o zwierzętach żyjących na terenie Polski w epoce lodowcowej. Oglądali oryginalne szkielety pochodzące z wykopalisk, a także mogli zobaczyć wiele zwierząt, w szczególności ryb płazów i gadów żyjących współcześnie. Duże zainteresowanie uczniów wzbudziły prezentowane w muzeum wystawy kamieni szlachetnych oraz wystawa „Woda – podstawą życia na Ziemi”. Uczestnicy wycieczki podczas zwiedzania Collegium Maius poznali historię związaną z początkami polskiego szkolnictwa wyższego. Wizyta w Collegium Maius była po części też lekcją o Mikołaju Koperniku - jako jednym z byłych studentów Uniwersytetu Jagielońskiego. Dużo dobrej zabawy dostarczyło uczniom zwiedzanie ekspozycji interaktywnej zatytułowanej „Nauki dawne i niedawne”. „Malowanie dźwiękiem”, wykonywanie trudnych obliczeń bez użycia kalkulatora czy „spacer po niebie” było dla uczniów ciekawym doświadczeniem.
Pani Elżbieta Wołek i Katarzyna Góra – nauczycielki prowadzące zajęcia Koła Power i organizujące wyjazdy naukowe serdecznie dziękują wszystkim uczestnikom za wielkie zaangażowanie podczas zajęć w szkole, a także za wzorowe zachowanie podczas wyjazdów naukowych. Dziękują również rodzicom za całoroczną współpracę i pomoc w rozwijaniu zainteresowań uczniów przedmiotami matematyczno – przyrodniczymi. Ponadto opiekunki Koła Power informują, że w nowym roku szkolnym będzie kolejna rekrutacja członków Koła i liczą na dalsze zaangażowanie uczniów chętnych do rozwijania swoich pasji.
O szczegółach związanych z działalnością Koła Power i wcześniejszych wyjazdach naukowych można poczytać:
http://zskrolowka.pl/projekt-rozwin-skrzydla-2017 i
http://zskrolowka.pl/78-aktualnosci/606-spotkanie-z-matematyka-ferie-na-uniwersytecie-pedagogicznym-w-krakowie
Wykonane przez Dariusza Badyla badyla@wp.pl na podstawie szablonu www.diablodesign.eu.