Przybory szkolne do oddziału przedszkolnego „zerówki”:
Przybory szkolne ucznia klasy pierwszej:
Prosimy o podpisanie wszystkich przyborów, woreczków z obuwiem zmiennym oraz ręczników. Papier biały ksero zostanie zakupiony po uzgodnieniu tego z rodzicami na zebraniach klasowych.
Drodzy Rodzice, Nauczyciele, Uczniowie!
Nareszcie długo oczekiwane wakacje, czas zasłużonego odpoczynku uczniów, rodziców i nauczycieli. Na ten czas życzymy Wam udanego wypoczynku.
Cieszcie się z każdego słonecznego dnia i każdej przeżytej przygody. Bawcie się dobrze, leniuchując w przydomowych ogródkach, na złocistych plażach, w górach i nad jeziorami.
Wreszcie upragnione wakacje. Rok szkolny zakończyliśmy 23 czerwca uroczysta Mszą Św. i krótką akademią. Pani dyrektor Agnieszka Pilarska wręczyła nagrody za bardzo dobre wyniki w nauce i wzorowe zachowanie oraz wyróżnienia w konkursach.
Ten rok szkolny był ostatnim rokiem pracy w naszej szkole dla Pani Danuty Duś, Pani Jolanty Łękawy i Pani Barbary Cygan oraz księdza Ziemowita Kordasa.
Dziękujemy bardzo naszym wspaniałym koleżankom i kolegom, świetnym i życzliwym nauczycielom, którzy wychowywali przez wiele lat kilka pokoleń dzieci z Królówki. Obiecujemy, że będziemy pamiętać i zapraszać na ważne uroczystości szkolne.
Gmina Nowy Wiśnicz zakończyła realizację projektu pn. „Już pływam”. Był to projekt realizowany przy wsparciu finansowym Województwa Małopolskiego w ramach zadania Zagospodarowanie czasu wolnego dzieci i młodzieży.Wysokość dofinansowania to 4 560,00 zł, w finansowaniu projektu uwzględniony był również wkład własny Gminy oraz udział finansowy rodziców. W projekcie wzięło udział łącznie 45 uczniów z klas od IV do VI szkół podstawowych z terenu Gminy Nowy Wiśnicz. Zajęcia odbywały się na Krytej Pływalni im. Jana Kota w Bochni. Efektem projektu jest nabycie przez dzieci umiejętności i podstaw poprawnej techniki pływania.
Wiele wzruszeń dostarczyło nam pożegnanie klasy 8A i 8B, której uczniowie zostaną na długo w naszej pamięci. Ostatnie spotkanie z tymi klasami to chwile wspomnień i podziękowań za: konkursy, akademie, prace w samorządzie, wolontariat w szkolnym kole Caritas, reprezentowanie szkoły w chórze szkolnym i zawodach sportowych. To ostatnie spojrzenia, słowa, uśmiechy i łzy w naszej szkole.
Ja w tym miejscu chcę jeszcze raz podziękować, osobom które redagowały naszą szkolną stronę internetową i galerię szkolną oraz aniołkom ze Szkolnego Koła Caritas, bez was droga młodzieży nie było by tego wszystkiego.
Jedno się kończy a zaczyna się nowe, dlatego wychowawcy i wszyscy nauczyciele życzą Wam szczęścia, gdziekolwiek zaprowadzi Was los i ścieżka dalszej edukacji. Nie bójcie się zapisywać od nowa waszej księgi życia, bo zaczynacie jej kolejny rozdział. Powodzenia.
Zobacz galerię zdjęć z pożegnania klasy 8A i 8B.
Od 15 lutego do 15 czerwca w naszej szkole realizowany był Ogólnopolski Projekt Akademia Chóralna - Śpiewająca Polska. W ramach projektu 45 uczniów naszej szkoły uczestniczyło w zajęciach chóru podczas, których mogli doskonalić swój warsztat emisyjny i przygotowywać się do występów oraz poznawać bogatą literaturę muzyczną.
Najważniejszym wydarzeniem tej edycji projektu był dla nasz występ na wspaniałej scenie w Europejskim Centrum Muzyki im. Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach podczas Wojewódzkiego Konkursu Chórów Projektu Akademia Chóralna Śpiewająca Polska.
Tym razem wyśpiewaliśmy Srebrne Pasmo!
Dziękuję moim chórzystom za zaangażowanie, ciężką pracę, liczne i piękne występy, uśmiech i radość. Dziękuję również Dyrekcji i Gronu Pedagogicznemu za życzliwość i pomoc w realizacji zadań wynikających z projektu.
Zapraszamy dzieci nowo przyjęte do przedszkola
wraz z rodzicami
na Dzień Otwarty 28.06.2023 r. na godzinę 8.00 do 10.00.
CZYTAM Z KLASĄ lekturki spod chmurki” - Międzynarodowy projekt edukacyjny wspierający rozwój czytelnictwa w roku szkolnym 2022/2023
Uczniowie klasy pierwszej w roku szkolnym 2022/2023 wzięli udział w IV edycji Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego "CZYTAM Z KLASĄ lekturki spod chmurki".
Projekt ma na celu wspieranie rozwoju czytelnictwa wśród uczniów klas I – III, rozbudzanie ciekawości literackiej dzieci, rozwijanie aktywności czytelniczej, doskonalenie czytania ze zrozumieniem oraz aktywnego słuchania, zachęcanie rodziców do czytania dzieciom, integrację zespołu klasowego, współpracę placówek oświatowych z terenu całego kraju i zagranicznych szkół polonijnych.
Czwarta edycja projektu, zaprojektowana na rok szkoły 2022/2023, polegała na połączeniu czytania danej lektury ze zgłębianiem wiedzy na temat wybranych krajów na kuli ziemskiej, o których będzie mowa w czytanym tekście, ich piękna, różnorodności, kultury i tradycji. Ponadto uczniowie nauczyli się pakowania bagażu podróżnego, postępowania w przypadku zgubienia się, a także projektowali bilet kolejowy na podróż do Włoch, śladami psa Lampo, bohatera książki ,,O psie, który jeździł koleją”. Praca z książką przyczyniła się do realizacji wielu kreatywnych zadań oraz akcji czytelniczych, wybranych przez uczniów, spośród propozycji zamieszczonych w Regulaminie projektu.
Od początku roku szkolnego uczniowie mocno zaangażowali się w realizację tych zadań, co pomogło wykonać wiele ciekawych prac, w których dominującą rolę odegrała tematyka podróży po Polsce, Europie i świecie, w tym: pizza lekturowa, zakładka do książki, plansze do teatrzyku Kamishibai, na motywach książki ,, Zaczarowana zagroda” oraz wystawka na szkolnym korytarzu na temat lektury, gra planszowa związana z treścią lektury ,, Globus”. Zorganizowaliśmy również lekcję pod chmurką, pamiętając o tym, aby na lekcji nie zabrakło czytania.
Zwieńczeniem aktywnego udziału uczniów w projekcie, było uroczyste Pasowanie pierwszoklasistów na czytelników biblioteki szkolnej. Główny cel uroczystości, to zachęcenie najmłodszych do korzystania z biblioteki, nieustannego rozwijania umiejętności czytania oraz poszanowania książek. Zanim uczniowie złożyli uroczyste przyrzeczenie,
że zawsze będą szanować książki, udali się w literacką podróż na wyspy Bergamuta. Spotkanie z bohaterami utworów Jana Brzechwy, ukazało z humorem i dowcipem, jak ważna jest praca nad własnym charakterem oraz wyzbycie się złych skłonności i przyzwyczajeń.
W prezencie od Królowej Książek, każdy pierwszoklasista otrzymał książkę ,,Pierwsze abecadło”. (Książki biblioteka szkolna otrzymała w ramach kampanii promującej czytelnictwo Mała książka - wielki człowiek).
Koordynatorki projektu: p. Agnieszka Sułek oraz p. Bogusława Brzegowa.
Program realizowany był w klasach V-VIII przez cały rok szkolny 2022/2023. Celem programu była edukacja w zakresie trwałego kształtowania prozdrowotnych nawyków wśród młodzieży szkolnej poprzez promocję zasad aktywnego stylu życia i zbilansowanej diety.
Działania w ramach projektu:
Dodatkową inicjatywą podejmowaną w ramach Ogólnopolskiego Programu Edukacyjnego "Trzymaj Formę!" był konkurs wiedzy o zdrowym stylu życia "Trzymaj Formę!", w którym udział brali uczniowie naszej szkoły. Konkurs odbywał się w formie online.
Szkoła Podstawowa im. K. Brodzińskiego w Królówce w roku szkolnym 2022/2023 realizowała projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich pn. „Małopolska Tarcza Antykryzysowa -Pakiet Edukacyjny II. Realizacja wsparcia szkół i placówek oświatowych - grant 3”. Celem projektu było zniwelowanie u uczniów skutków pandemii COVID-19 oraz podniesienie jakości kształcenia poprzez rozwijanie kompetencji kluczowych. W ramach projektu grupa uczniów wybrana na podstawie regulaminu rekrutacji brała udział w zajęciach przyrodniczo – eksperymentalne oraz w zajęciach z języka angielskiego. Dodatkowo dla uczniów uczęszczających na zajęcia zorganizowano wycieczkę edukacyjną do Ogrodu Doświadczeń i Ogrodu Botanicznego w Krakowie.
Zajęcia przyrodniczo - eksperymentalne
Grupa uczniów z klasy 6 i 7 brała udział w pozalekcyjnych zajęciach przyrodniczo – eksperymentach, podczas których korzystano z pomocy dydaktycznych oraz odczynników chemicznych zakupionych w ramach tego projektu.
Podstawowym założeniem projektu było rozwijanie zainteresowania uczniów przedmiotami przyrodniczymi poprzez angażowanie ich do samodzielnego przeprowadzania i analizowania doświadczeń chemicznych oraz rozwiązywania problemów teoretycznych z zakresu wybranych zagadnień z dziedziny chemii i nauk przyrodniczych.
Bloki tematyczne w ramach projektu:
1. Dotknąć, poczuć – zrozumieć! czyli jakimi prawami rządzi się chemia? Zajęcia w ramach tego bloku tematycznego miały na celu wyjaśnienie wielu zjawisk fizycznych i chemicznych za pomocą doświadczeń( tęczowy eksperyment, czyli tęcza w probówce, pływający ziemniak” i ciepło zimno, ciecz nienewtonowska, ciepły śnieg i wiele innych)
2. Powietrze – mieszanina jednorodna gazów- Podczas zajęć uczniowie otrzymywali, wykrywali i określali właściwości tlenu, dwutlenku węgla i wodoru.
3. Chemia w małej skali – W ramach zajęć uczniowie badali odczyn i określili pH różnych substancji wykorzystując pehametr jak również na podstawie zmiany barwy wskaźników. Zaznajomili się również ze związkami jodu i manganu wykonując doświadczenia: zegar jodowy i chemiczny kameleon.
4. Warsztaty mydełkowe - Celem warsztatów było rozwijanie zdolności manualnych, wyobraźni i poznanie etapów powstawania mydła. Własnoręcznie zrobione, pachnące i kolorowe mydełka, to oryginalny pomysł na prezent.
5. Woda magiczna substancja- Podczas zajęć uczniowie wykonali wiele ciekawych doświadczeń, które udowadniały, że woda to ciecz o magicznych właściwościach.
6. STOP SMOG- Warsztaty przeprowadzone w ramach Światowego Dnia Ziemi. Celem była edukacja ekologiczna uczniów dotycząca poprawy jakości powietrza, a tym samym wpływu na jakoś życia i zdrowia. Podczas zajęć uczniowie w sposób doświadczalny dowiedzieli się co to jest smog, jak powstaje i jak można go zlikwidować.
7. Jak schwytać energie wiatru, słońca i wody?- Zajęcia o odnawialnych źródłach energii, przy wykorzystaniu klocków konstrukcyjnych -zestaw eksperymentalny.
Przeprowadzony cykl zajęć pozwolił uczniom odkrywać i rozwijać pasje w zakresie nauk przyrodniczych, a także doskonalić umiejętności praktycznego zdobywania wiedzy chemicznej poprzez różnorodne eksperymenty. Zajęcia miały również zwrócić uwagę uczniów na zagrożenia środowiska i kształtować w nich umiejętność mądrego i odpowiedzialnego współżycia człowieka z przyrodą.
Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji z przeprowadzonych zajęć
Wykonane przez Dariusza Badyla badyla@wp.pl na podstawie szablonu www.diablodesign.eu.